Vissa dagar

Vissa dagar känns det som att det inte är så långt kvar. Vissa dagar känns det som att det är en evighet kvar. 
Vissa dagar känns det helt ok att veta att livet kommer bli något lättare, i alla fall ekonomiskt, om mindre än två år. Vissa dagar känns det inte alls ok att ha livet på "paus" i knappt två år, till. Livet är ju nu. Idag. Hela tiden nu. Barnen vill ha nu. Barnen växer nu. Barnen förtjänar nu. Inte om två år. 
Fast å andra sidan så skulle det alldeles säkert kännas ungefär likadant gentemot barnen även om ekonomin hade varit bättre just nu. 
Vissa dagar är det bara så jobbigt att det finns flera delar i mitt liv som är jobbigt. 
Vissa dagar är det enklare att se det som är skit, än det som är bra. 
Vissa dagar vill jag så mycket mer än jag har möjlighet med just nu. 
Vissa dagar behöver jag energipåfyllning och är så okreativ så jag ser bara mörker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0